Sedarlah Wahai Kaum Adam Penjagaan Kulit Muka Tu Penting




Tak kiralah muka handsome ke tak, lelaki perlu ambil berat dengan penjagaan kulit wajah. Kanser kulit sangat serious dan melanoma boleh jadi sgt merbahaya. Semestinya kaum lelaki perlu gunakan sekurang2 sunscreen. Cukuplah dengan perkataan ‘kanser kulit’ tu menjadi sebab kenapa lelaki perlu gunakan skincare untuk jaga kulit!
.
.
You are already doing it!
.
.
Yer, sebenarnya skincare utk lelaki bukanlah konsep yg asing pun. Sejak dulu lagi dah lama wujud macam2 produk penjagaan kulit utk lelaki.
.
.
Pencuci muka, shaving cream, gel semua kan skincare product. Even ada aftershave utk melegakan kulit selepas bercukur dan ada sunscreen utk melindungi kulit sebelum keluar ke pantai.
.
.
See? Semua tu penjagaan kulit yg dah lama dan biasa kaum lelaki buat sejak dulu lagi. Memang sebelum ni memang susah nak dapat produk kulit muka untuk lelaki yang betul-betul bagus, in term of quality dan kesesuaian pada kulit. Kalau produk untuk perempuan, u just name it semua ada. Dari produk murah cap ayam sampai semahal-mahal SK2.
.
.


Good thing is, sekarang ni dah banyak produk kat luar sana yang boleh dijadikan pilihan untuk orang lelaki. Kalau pergi Watson, Guardian section cosmetic untuk lelaki dah sehebat meriah macam si gadis. Tak perlu takut untuk mencuba produk.
.
.
Tapi sebaiknya pakai satu jenis produk/brand dalam satu masa. Pakai dalam tempoh 2-3 bulan tengok ada kesan tak. Buat perbandingan. Tips yang sangat mudah untuk dapat kulit yang sihat, jangan sesekali malas untuk basuh muka. Apa pun, pilih produk kecantikan terbaik untuk kulit korang sendiri.
.
.
Dekat luar sana ada banyak jenama produk kecantikan kulit terbaik yang boleh kita pilih. Jangan takut untuk try and error. Sebab memang ada sesetengah jenama produk kecantikan Malaysia terbaik yang bagus untuk kita, tapi tidak untuk orang lain. Kalau dah jumpa jenama kecantikan kulit terbaik, then stick dengan itu. Remember that!
.
.
Jgn lupa LIKE & SHARE dgn kengkawan yer!
.
.
p/s - Btw, tunggu Kak Nad EVERY FRIDAY 12.30pm LIVE kat FB yer sbb byk perkara yg Kak Nad akan kongsi dgn uolls semua. PERCUMA jer! Penting utk Founder n Stockist ni.. SET SEE FIRST OK.
.
.

Senyum Sket
- Kak Nad -

Comments

Popular Posts