Apakah Perbezaan BB, CC dan DD Cream?


Haaa….sure korang pernah dengar BB,CC & DD Cream kan? Nak2 yang kaki mekap. Tapi yang baru nak jinak2 dengan mekap ni, mesti melopong mulut kan bila ada org tanya apa bezanya BB, CC dan DD Cream ni? Hahaha….Jom Kak Nad brief sket naaa…
.
.
BB Cream : Beauty Balm / Blemish Balm
.
.
Sesuai dgn Namanya tu, BB Cream ni diciptakan untuk membuatkan wajah kita ni seolah flawless! BB Cream ni mempunyai tekstur yang lebih ringan drpd foundation. Ia jugak mengandungi SPF dan antioksidan.
.
.
Benefits BB cream ni boleh digunakan sebagai makeup primer yang pada masa yang sama boleh hydrate kulit muka kita. BB Cream jugak boleh ratakan tona dan perbaiki complexion kulit, kecilkan pori2 dan cerahkan kulit.
.
.
Disebabkan teksturnya yg ringan tu, bila pakai BB Cream ni takdelah nampak mcm obvious sgt kita ni bermekap mcm pakai foundation. BB Cream ni jugak sesuai untuk dipakai hari2 dengan mekap yang ringan.
.
.


CC Cream : Colour Corrector – BB + Basic Skincare Benefits
.
CC Cream pada asasnya mepunyai efek untuk mebuat warna kulit jadi satu tona lebig cerah tapi tetap nampak natural seolah tanpa mekap. Kandungan SPFnya jugak lebih tinggi dari BB Cream.Tekstur CC Cream ni lebih ringan daripada BB Cream tapi lebih banyak nutrisi tambahan yang boleh bantu atasi beberapa masalah kulit mcm kulit berminyak, kulit kusam & jerawat. Kiranya upgrade version of BB Cream lah.
.
.
Fungsi utama CC Cream adalah untuk perbetulkan skin tone kita. Yang bestnya CC Cream ni jugak boleh kurangkan dark spots, sun spots, tanda penuaan & bekas jerawat. Ia jugak boleh perbaiki tekstur kulit muka dan kurangkan kemerahan kat muka. Sebab kandungan dari CC Cream ni yang mampu untuk samarkan redness tersebut kat kulit muka.
.
.
DD Cream : Daily Defense / Dynamic Do-all
.
.
Berbeza dgn BB dan CC Cream, DD Cream adalah krim yang memang dirancang untuk merawat, melidungi dan melembapkan kulit untuk kegunaan harian. Sebab tu Namanya Daily Defense atau Dynamic Do-all. Fokusnya jugak lebih kepada anti-ageing, untuk kurangkan penampilan garis2 halus dan kedutan.
.
.
DD Cream diformulasi khusus dengan formula extra supaya dapat digunakan dengan efektif bukan aje kat muka tapi kat bahagian badan kita yang lain mcm leher, tangan, kaki. Kandungan SPFnya jugak lebih tinggi daripada BB dan CC Cream. DD Cream ni paling efektif pada kulit wanita yang berusia 30 tahun ke atas.
.
.


So camner semua? Agak2 lepas ni takdelah lagi melopong mulut bila ada orang tanya apa bezanya BB, CC dan DD Cream yer.
.
.
Ehem, to those yang nak kuarkan BB, CC dan DD Cream JENAMA SENDIRI tu, boleh roger Kak Nad tau!
.
.
Jgn lupa LIKE & SHARE dgn kengkawan yer!
.
.
p/s - Btw, tunggu Kak Nad EVERY FRIDAY 12.30pm LIVE kat FB yer sbb byk perkara yg Kak Nad akan kongsi dgn uolls semua. PERCUMA jer! Penting utk Founder n Stockist ni.. SET SEE FIRST OK.
.
.
Senyum Sket
-Kak Nad-

Comments

Popular Posts