Rahsia Di Sebalik Awet Muda


Assalamualaikum Semua...
.
.
Hari ni Kak Nad nak citer pasal usia...mesti ada antara uolls yang nak tau camner nak bagi muka lagi2 kulit kita nampak takde kedut2 banyak sangat kan?...ataupun ada antara uolls yang muka tak setanding usia.? Ok, jom bace sampai abes.
.
.
Umur dah masuk 30 tahun tapi nampak macam gadis yang baru habis belajar? Best gilerrr bila dengar orang kate camtu kat kita kan?...hehehee.. Sebenarnya muka nampak muda dari usia ni sebenarnya jadi pujaan semua orang termasuk golongan lelaki. Siapa tak nak kan??.. betul ke betul??
.
.
Kalau uolls nak tahu, sebenarnya apa yang Kak Nad penah pelajari dalam dunia kecantikan ni lagi-lagi pasal kulit, Awet muda ni terserlah dari kulit kita yang sihat dan cerah bersinar. Haaaaa...nak Kak Nad share tak apa yang sebabkan kulit kita nampak cantik mude jelita gitew... nak ke nak?...
.
.
Okeylah korang bace satu2 tips yang nak Kak Nad share ni, pastu amalkanlah ya...manalah tau ada perubahan tu kan kat kulit muka. Mana yang dah kawen tu, buatkan encik suami korang tu, terpanah dengan perubahan korang tu..heheee..
.
.
Tips pertama - amalkan makan buah dan sayur berwarna, sebab itu salah satu cara agar kulit jadi sihat dan bersinar. Makan makan yg seimbang jugak. Jangan main telan ajek semua benda tolak batu kayu jer!
.
.
Tips kedua - Uolls kena keluarkan peluh, sebab exercise at least 30 minit sehari bagus untuk fikiran dan kulit yang sihat. Uolls tau tak, exercise ni boleh lancarkan perjalanan darah...haaa...faham ke faham?? Sebab tu nanti wajah korang akan nampak glowing!
.
.
Tips yang ketiga - Pada solekan wajah. Korang mesti cuba pakai pipi merah walaupun korang tak pakai lipstick atau bedak. Sebab bila korang pakai pipi merah tu, wajah korang nampak berseri je..xdelah nampak pucat kan..so mesti buat, okey?!
.
.
Tips keempat – banyakkan lah ketawa! Bila kita ketawa, hati happy, muka kita pun akan jadi lebih berseri.
.
.
Tips keempat - Bila dah malam, korang just pakai serum & mositurizer. Sebab malam adalah waktu terbaik untuk memulihkan kulit wajah. Serum & moisturizer ni dapat kecilkan pori2 dan cerahkan wajah uolls. So.....jangan henti pakai ye kalau ada antara korang yang dah pakai tu. Yang belum pakai, kena start pakai!
.
.
Haaa...tips yang kelima ni lebih kena jaga - hilangkan kantung mata. Uolls takkan nampak lebih muda dengan masalah kantung mata ni. Muke uolls akan nampak kusam dan makin tua tau. So, cara untuk korang hilangkannya...paling malas pun uolls just letak hirisan2 timun tu kat mata.
.
.
Dan tips akhir ni - korang guna masker jew..amalan ni korang boleh buat waktu2 free korang . Masker ni dapat berikan nutrisi kat kulit uolls tu & muka korang nampak sihat and bersinar jew....cheeewahhh!!..hihii...Masker jugak boleh tegangkan kulit muka tau!
.
.
Okey...senang je kan tips nak nampak muda jelita??.. So, tak mustahil nak dapatkan wajah yang awet muda dari usia sebenar korang...Kak Nad pun dalam proses ni jugak tau...heheee... Mudahan tips yang Kak Nad share ni bermanfaat tuk korang yang mahukan perubahan sikit dari apa yang kita jangka..
.
.
Jgn lupa LIKE & SHARE dgn kengkawan yer! ☺️
.
.
p/s - Btw, tunggu Kak Nad EVERY FRIDAY 12.30pm LIVE kat FB yer sbb byk perkara yg Kak Nad akan kongsi dgn uolls semua. PERCUMA jer! Penting utk Founder n Stockist ni.. SET SEE FIRST OK.
.
.
Senyum Sket
-Kak Nad-

Comments

Popular Posts